جمعه, 10 فروردين 1403
  • تعداد بازدید : 176
next    /  5 prev
برگزاری جلسه هماهنگی اجرای طرح كلان تولید علوفه در بخش تحقیقات ذرت و گیاهان علوفه ای موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر:

جلسه هماهنگی طرح کلان افزایش ضریب تولید خوراک دام و طیور توسط ستاد علوفه وزرات جهاد کشاورزی و با در نظر گرفتن طرح اصلاح الگوی تولید و مصرف خوراک دام که مدتیست در دستور کار وزارت خانه متبوع قرار گرفته در روز دو شنبه 23 آبان ماه سال جاری در سالن جلسات بخش تحقیقات ذرت و گیاهان علوفه ای برگزار شد.

دکتر ماهرخ رئیس محترم بخش تحقیقات ذرت و گیاهان علوفه ای ضمن خیر مقدم به مدعوین و کارشناسان حاضر اعلام کرد که برای یکپارچه سازی دو طرح مذکور اقدام به برگزاری این جلسه نموده اند تا نتیجه در دو افق 5 ساله و 10 ساله توسط مجری طرح کلان علوفه به سمع و نظر مقام محترم وزارت برسد.

جناب آقای دکتر آقاشاهی به عنوان مجری طرح کلان اصلاح الگوی تولید و مصرف علوفه از موسسه تحقیقات علوم دامی با ارائه سابقه این برنامه و جلسه و نیز نحوه تدوین اولیه آن حاضرین را از اهداف این طرح آگاه نمود.

وی انگیزه برگزاری این جلسه مشترک را هم افزایی بیشتر فی مابین بخش های حاکمیتی تولیدی و برنامه ریز در سطح کشور اعلام کرد. ایشان برنامه های مدون شده قبلی را تنها یک برنامه ی افزایشی دانست که لازم است بر چگونگی این افزایش تمرکز بیشتر و تمهیدات شایسته تری صورت گیرد.

در این نشست و هم اندیشی کارشناسان و محققان وزارتی و بخشی حضور فعال داشته و هریک از محققین بخش ذرت و گیاهان علوفه ای و همچنین بخش غلات با اعلام پتانسیل عملکرد و توان تولید کشور نسبت به ارقام موجود و درحال معرفی توان تولید علوفه ای را برای 5 سال آتی مدون نمودند.

6.1.8.0
V6.1.8.0