جمعه, 10 فروردين 1403
  • تعداد بازدید : 543
معاون زراعت وزارت جهاد كشاورزی از موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر بازدید كرد

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر:

معاون محترم زراعت وزارت جهاد کشاورزی به همراه مدیرکل  دفتر امور غلات و محصولات اساسی و مدیرکل دفتر امور محصولات علوفه ای و جالیزی از مزارع بخشهای تحقیقاتی سبزی های زارعی وحبوبات آبی، ذرت، گیاهان علوفه ای و دانه های روغنی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر در تاریخ چهارم شهریور ماه سال جاری بازدید به عمل آوردند.

جناب آقای دکتر جواد وفا بخش در این بازدید از ارقام معرفی شده و ارقام جدید قابل معرفی بازدید نموده و با اعلام رضایت از این حجم فعالیت، آمادگی خود را برای رفع چالشهای موجود جهت در دسترس قرار گرفتن بذرهای مناسب و کافی به کشاورزان اعلام نمودند.

وی با درنظر گرفتن مشکلات و موانعی که محققین و کارشناسان برشماردند، یکی از راه کارها را تشکیل جلسات و همفکری های مستمر در روند تجاری سازی دست آوردهای موسسه دانستند.

رئیس محترم موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر ضمن خیر مقدم و گرامیداشت هفته ی دولت و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره ی شهیدان رجایی و باهنر، تلاشهای بی وقفه محققین و جمعی این موسسه را در راستای استقلال و بهره مندی از توانمندی ها و سرمایه های داخلی دانستند

جناب آقای دکتر گودرز نجفیان حمایت از دستاوردها و فناوری های عرضه شده موسسه بخصوص ارقام جدید را خواستار شدند و تعامل سازمانی دولتی و خصوصی در تکمیل زنجیره تولید بذر محصولات مختلف و مهم را از تحقیق تا تولید محصول از اقدامات زیر بنایی دانستند.

شایان ذکر است در سال جاری محققین بخش تحقیقات ذرت و گیاهان علوفه ای موفق به بومی سازی تکنولوژی تولید بذر هیبرید ارزن مرواریدی گردیدند و برای اولین بار در کشور تعدادی هیبرید ارزن مرواریدی با هدف افزایش عملکرد دانه و علوفه ایجاد گردید که این امر میتواند نقش مهمی در افزایش عملکرد و کاهش وابستگی کشور در تامین خوراک دام گردد. در دو سال گذشته اولین هیبرید های سورگوم نیز در این بخش تولید شده و در حال بررسی های تحقیقاتی برای تجاری سازی هستند. در همین راستا معاونت محترم زراعت وزارت جهاد کشاورزی جناب آقای دکتر وفابخش از مزارع تحقیقاتی بذور هیبرید بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید معاونین محترم پژوهش، فناوری و انتقال یافته ها -و برنامه ریزی و پشتیبانی - روسای بخشهای تحقیقاتی - محققین و کارشناسان بخشها، ایشان را با توضیحاتی در خصوص برنامه های تحقیقاتی موسسه همراهی کردند.

 

6.1.8.0
V6.1.8.0